Planowanie produkcji w sklepie z rękodziełem
Rękodzieło

Nowe kolekcje w sklepie Handmade – czy warto? Kiedy wprowadzać, jak reklamować nowe produkty w naszym sklepie z rękodziełem?

Ten temat nie jest poszukiwany w Google masowo (sprawdzam to), jednak sama zaczęłam szukać podpowiedzi, więc może ktoś jeszcze szuka takich informacji. Przeglądałam wiadomości na temat wprowadzania nowych kolekcji do swoich sklepów. Znalazłam tylko informacje o sklepach odzieżowych, nic poza tym.. a wiem, że może to być ciekawe. Sama prowadzę dwa różne sklepy i nie wiedziałam jak to ugryźć. Dlatego tu Wam opowiem trochę o tym, jak to się dzieje na moich przykładach, jak również skorzystam z porady kilku książek.

Nowe kolekcje w sklepie z rękodziełem, czyli planowanie produkcji.

Zacznę od nowego sklepu, który dopiero rozpoczyna swoją działalność czyli SmallSmile.pl. Jest to sklep z akcesoriami dla dzieci, dokładnie opaski na głowę, czapki, apaszki czy bloomersy. Tak jak już wyżej wspomniałam, jest końcówka lipca a ja na sklep wrzucam nadal kolekcję letnią, niektóre materiały dopiero zamówiłam i powoli przychodzą. Ostatnio pomyślałam przez chwilę… „czekaj! Już nie ma upałów, czy rodzice ubiorą dziecko w cieniutkie majteczki?” Oczywiście, że nie! Dlatego tu już pojawia się problem, że nie zorganizowałam sobie produkcji wcześniej, nie sprawdziłam pogody, nie pomyślałam o tym, że wakacje to wakacje i może być to martwy, wypoczynkowy okres. Poza tym w centach handlowych są spore wyprzedaże, a nasze społeczeństwo w dużej mierze woli kupić „chińszczyznę” za grosze, niż dobry, polski produkt. I co teraz?

Przechodzimy do sedna!
W sklepach ze zmiennymi kolekcjami na zimę, jesień, lato czy wiosnę dobrze jest pomagać sobie zmianą kolekcji w dużych sklepach odzieżowych. Mniej więcej w tym samym czasie należy wprowadzać nowe produkty dostosowane do pory roku. Poniżej znajdziecie kalendarz, w którym umieściłam terminy wprowadzania nowych kolekcji do sklepów z rękodziełem. UWAGA! Ważne jest to, że jeżeli wprowadzamy zimowe produkty to nie oznacza, że zaczynamy je dopiero robić, szyć czy dziergać, a już wcześniej musimy to zaplanować.

Kalendarz mody – kiedy wprowadzić nową kolekcję?

Jeżeli prowadzisz sklep z rękodziełem i Twoje produkty wymagają wprowadzania kolekcji związanych ze zmianami pór roku, ten kalendarz pomoże Ci zorganizować produkcję i wprowadzenie nowych produktów do sklepu internetowego lub pokazaniu klientom. Ten kalendarz stworzyłam dla Was z pomocą internetu i kilku modowych książek. Jeżeli macie propozycje zmian to piszcie do mnie!

Wprowadzanie nowych produktów w sklepie z rękodziełem. Jak zacząć sprzedawać swoje produkty?

To teraz trochę z innej beczki. W drugim sklepie, który prowadzę, czyli oddajplecaka.pl mam całkiem inny problem. W takiej sytuacji pewnie jest więcej osób, które prowadzą sklep z rękodziełem, albo szyją czy projektują coś po pracy. Konkrety – w moim sklepie pojawiają się plecaki, cóż, chyba to nie jest zaskoczeniem :). Na początku działalności miałam milion pomysłów na minutę, dlatego szyłam plecaki worki w każdej kombinacji. Szłam do sklepu z materiałami i co mi się spodobało to kupowałam. Czuję, że wiele osób, które zaczynają też tworzą wiele produktów, jakie im się spodobają. Z jednaj strony pokazujemy swoją kreatywność, mamy sporo produktów, które możemy zaproponować klientowi, jednak często pojawia się klient, który chce coś zmienić i wtedy tworzymy kolejny produkt. Zostajemy ze „starymi” i często tracimy na tym robiąc w końcu wyprzedaż albo oddając w jakimś konkursie. Aby nie tracić pieniążków na takim produkcie w sklepie, warto dobrze go wycenić, a tu znajdziecie pomoc. Wtedy, nawet gdy damy spory rabat klientowi, zwrócą nam się koszta produkcji.

Jeżeli chodzi o plecaki, to tak jak pisałam wyżej robiłam wiele projektów, które nie zaciekawiły klientów. Niektóre plecaki zalegają mi prawie rok… . Moja mama mi kiedyś powiedziała, że jeżeli coś mi się podoba, to nie oznacza, że podoba się to też komuś innemu.
O tym, jak znaleźć klienta idealnego to w innym artykule. Wracając.. teraz tworzę kilka modeli plecaków, w których wykorzystuje ten sam materiał. Plecaki mają różne kolory ale wyglądają tak samo.
W tamtym roku weszłam na rynek pod koniec października i tu zrobiłam wielki błąd – dlaczego? – plecaki sprzedają się w sierpniu, do szkoły, a nie jak już wszyscy taki plecak mają.
Teraz wprowadzam nową kolekcje. Nie rezygnuję ze starych modeli, trochę je udoskonalam, a dodatkowo wprowadzam nowe modele. Jednak zawsze wykorzystuję ten sam materiał.

Jak poradzić sobie z zalegającymi produktami?

  • Przede wszystkim warto stworzyć kolekcję produktów. Nie musisz tego nazywać kolekcją, nie muszą się one łączyć ze sobą wizualnie, jednak niech to będzie kilka produktów na początek. Mówimy tu o 3- 4 produktach. Aby było więcej możliwości wyboru, dodaj różne kolory jednego modelu, zmień guziki, sznurki, cokolwiek tam możesz zmienić. Nie martwisz się stanem magazynowym, gdyż produkt jest powiązany i możesz zmienić jedną część, czy kolor.
  • Warto tworzyć produkty z wykorzystaniem tych samych materiałów. Niestety w tej branży trzeba kierować się mózgiem a nie tylko sercem.. (ja mam jeszcze z tym problem). Kupujemy za dużo różnych dodatków, które są chwilowym zauroczeniem, a później niestety to leży i tracimy tylko pieniążki.
  • Powiem Wam, że jestem w trakcie tworzenia dwóch nowych sklepów i każdy z nich będzie się wzajemnie łączył. Materiał z jednego sklepu wykorzystam do innego i tak łącząc będę miała cztery sklepiki w różnej branży.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *